Johanna agerar.

Nu lider skolan mot sitt slut. Imorgon nalkas det julavslutning, men innan det, tro det eller ej så ska jag agera! Jag ska spela teater på min engelskalektion. Vi har kollat på Pride and Prejudice. En otroligt bra serie på sex underbara och händelserika timmar. Filmen gör en lycklig men även avundsjuk.
   Min grupp som består av mig, Emma och Lollo ska spela upp en del ur serien där en man vid namn Mr. Collins friar till en dam vid namn Lizzie. Detta slutar i tragedi och hon ratar honom. Han blir förfärad. Vi ska spela Lizzies fnittriga småsyskon som pratar skit om Mr. Collins. Lollo ska stå för att spela den stirriga och gapiga mamman till Lizzie, Mrs. Bennet. Hon är helt hysterisk. Och Lollo gör hennes karaktär alldeles ypperligt. Hennes panikattacker sätter hon som handen i handsken och ja, det kan knappast bli bättre.
   Manuset till detta underbara verk har vi komponerat sjävla. Så jag kan säga att det knappast kan bli bättre. Vi har använd oss utan de gamla spåket i England vilket gör de hela mycket roligare. Jag får återkomma med ett svar om hur detta gick.
   Idag hade vi julmat i skolan, det var verkligen inte som hemma. Ingenting smakade som julen hemma. Jag längtar efter julen. Den är så stillsam. Så kall och underbar. Och jag vet exakt vad jag önskar mig i julklapp, J..... Men allt blir ibland inte riktigt som man tänkt sig.
   Nej, nu ska jag nog kila vidare och kanske sova om ett litet tag. Men först ska jag spela lite goldminer och lyssna på musik.

Adiås i vinterkylan. ♣


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0