5 Juni.

Det gör ont, Gud.
Jag sa: "Det gör ont, Gud."
Och Gud sa: "Jag vet."
Jag sa: "Jag gråter jämt ,Gud."
Och Gud sa: "Det var därför jag gav dig tårar."
Jag sa: "Jag blir så ledsen, Gud."
Och Gud sa: "Det var därför jag gav dig solsken."
Jag sa: "Livet är så svårt, Gud."
Och Gud sa: "Det var därför jag gav dig dina nära och kära."
Jag sa: "Den jag har kär är död, Gud."
Och Gud sa: "Jag såg den jag älskar spikas upp på korset."
Jag sa: "Den du älskar lever, Gud."
Och Gud sa: "Det gör även den du älskar."
Jag sa: "Var finns de, Gud?"
Och Gud sa: "Min fanns i mitt hus, dina där det är ljust."
Jag sa: "Det gör ont, Gud."
Och Gud sa: "Jag vet."

Jag håller på att läsa en bok som heter ''Säg det inte till någon''. Den är en hemsk bok bokstavligt talat. Berättelsen har hänt på riktigt därför är den ibland jobbig att läsa. Men den är ändå bra. Denna rekomenderar jag. Det jag skrev i början är taget ur boken. När jag läste det blev jag fäst vid texten fast jag vet inte riktigt varför.


image13

------------------------------------------------

Förövrigt var det skolavslutning för min del idag + min födelsedag. Snart kommer det hem lite folk hit, närmare bestämt klockan fyra. Då ska vi äta smörgåstårta för att fira min syster Josefines student. Kommer nog att bli trevligt. Vi ska självklart sitta ute i de fina vädret. Nu har grannen sina får utanför huset på åkern och det ser mysigt ut. Jag hoppas att detta blir en bra dag.
 

Grattis till er alla som tog studenten!
image14 



Kommentarer
Postat av: Mimmi

den boken vill jag läsa =O

2008-06-10 @ 14:58:25
URL: http://michaeelaa.blogg.se/
Postat av: B!

Tack Tack!! ;)Grattis på födelsedagen! ^^

2008-06-11 @ 15:05:57
URL: http://tomteeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0